fbpx

ZenithOptimedia: rynek reklamowy w Polsce w dół

Ale tylko o niecały 1%, więc w granicach błędu statystycznego. Ale to i tak poniżej średniej światowej, która wynosie +4,3%. Dobrą informacją jest rosnący udział internetu w wydatkach reklamowych – w 2014 prognoza wskazuje na aż 21,5%.

Ogółem reklamodawcy zostawią w polskim internecie ponad 7 miliardów złotych. To nieco mniej od prognozy i nie pomogło tu nawet Euro 2012, które co najwyżej przyczyniło się do mniejszych cięć wydatków.

 

Jedyne media, które odnotują wzrosty to: radio, kino oraz internet. Szczególnie warto zwrócić uwagę na stopniowo odradzającą się pozycję radia, które nieprzerwanie od 2010 roku zyskuje coraz więcej gotówki od reklamodawców. W najgorszej sytuacji jest prasa – zarówno gazety jak i prasa codzienna, które od co najmniej dwóch lat notują ciągły odpływ wpływów reklamowych.

 

Jeśli chodzi o internet najwięcej nakładów prawdopodobnie zostanie przeznaczone na SEM, zaś największy spadek odnotują reklamy bannerowe.

Tagi:

Zostaw odpowiedź