fbpx

ZenithOptimedia: wydatki na reklamę w Polsce spadają

O 5.2% prognozuje spadek całkowitych wydatków na reklamę w Polsce ZenithOptimedia. To kiepska prognoza biorąc pod uwagę, że świat idzie do przodu.

Globalny rynek reklamowy najpewniej urośnie w tym roku o przyzwoite 3.9% – zapewne lepiej niż światowe PKB, którego prognozy mówią o góra 2.5% wzroście.

Łączne wydatki na reklamę w naszym kraju wyniosą skromne 6.4 miliarda złotych, podczas gdy globalny rynek reklamowy to przepastne 518 miliardów, i to w dodatku dolarów. Bez dwóch zdań polscy przedsiębiorcy to ubodzy reklamodawcy. Słabo wyglądamy nawet na tle dynamiki wzrostu w naszej części Europy.

 

W Polsce największe spadki odnotują dzienniki – nawet o 20% oraz outdoor nawet o 8%. Ponoć spadki mają dotyczyć także telewizji, ale należy podchodzić do tego stwierdzenia z najwyższą ostrożnością. Urośnie za to internet i kino. Tradycyjnie swój kawałek rynku zachowa radio.

 

Coraz lepiej będzie się miał internet – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Co ciekawe, z poniższego wykresu wynika, że display ma największy kryzys za sobą.

Zostaw odpowiedź