fbpx

Złote Wyprzedaże w rękach Francuzów

Chociaż czasy zakupów grupowych odeszły do lamusa, kluby zakupowe najwyraźniej w dalszym ciągu trzymają się mocno – to tłumaczyłoby przejęcie Złotych Wyprzedaży.

Złote Wyprzedaże już jakiś czas temu (np. w roku 2014) wypadły z top największych stron e-commerce w zestawieniu tworzonym przez Gemiusa (w czasach, gdy Gemius jeszcze owe zestawienie tworzył). Ale nie oznacza to, że nie ma znaczącej grupy oddanych użytkowników, którzy chcą korzystać z okazji zakupowych znanych marek. Według statystyk samego portalu ma on grono aż 3.5 miliona stałych odbiorców, które rocznie generuje aż 200.000 zamówień! Nieźle jak na klub zakupowy założony raptem w połowie 2010 roku. Wystarczająco dobrze, aby zainteresować zagranicznych inwestorów.

Owe zainteresowanie zostało skonsumowane przez Francuzów z Vente-Privée, francuskiego giganta e-commerce z siedzibą w Paryżu, który zatrudnia 1800 osób i zgłosił w 2014 roku obroty na poziomie 1.7 miliarda euro! (w 2015 były to już 2 miliardy). A to wartości nie w kij dmuchał, jak na tak młodą branżę. W dodatku firma została założona już w 2001 roku. Tak długi okres utrzymywania się na rynku wróży Złotym Wyprzedażom sensowną strategię rozwoju po przejęciu.

Vente Privee inwestuje przede wszystkim w spółki modowe i tutaj upatruje największych źródeł wzrostu – na tyle dużych, że w ciągu najbliższych ośmiu lat chce dojść do przychodów na poziomie około 8 miliardów euro. Czyli innymi słowy Francuzi chcą podbić swoje obroty czterokrotnie! Ciekawe co na to Zalando?

Zostaw odpowiedź