fbpx

Zmiana banku z zachowaniem informacji o przelewach? To możliwe!

Oferty banków skierowane zarówno do przedsiębiorców jak i osób prywatnych są coraz lepiej profilowane pod kątem indywidualnych potrzeb. Dlatego niejednokrotnie zdarza się, że chcemy zmienić bank, który świadczy nam w danym momencie usługi.

Co zrobić aby zachować przy tym wszystkie informacje, przypisane do starego konta?

 

 

Chociaż reklam banków nie brakuje to przenoszenie konta w Polsce nie należy do częstych czynności. Według danych z raportu firmy Bain & Company, w ubiegłym roku na zmianę banku zdecydował się co dwudziesty Polak (4,7 proc.). Ten stosunkowo niezły wynik (dwukrotnie gorszy na tle Niemiec i UK) to najpewniej efekt zadowolenia Polaków z ich banków: raport TNS Polska donosi, że 46 proc. Polaków ocenia sektor bankowy „dobrze” lub „bardzo dobrze”, a tylko jeden na 10 respondentów odnosi się do niego krytycznie.

 

Jakie są najczęstsze powody zamknięcia rachunku bankowego?

33% – ogólnie negatywne doświadczenia

32% – słabe warunki oprocentowania konta lub wysokie opłaty operacyjne

 

Jeśli znajdujemy się w owych 5% niezadowolonych klientów co możemy uczynić aby szybko i sprawnie zmienić bank, a przy tym zachować wszystkie informacje o zleceniach stałych czy zdefiniowanych przelewach? Można wybrać bank, który wdrożył aplikację OGNIVO udostępnianą bankom przez KIR S.A.

 

– KIR S.A. udostępnia bankom aplikację OGNIVO, dzięki której udział konsumenta w procesie przeniesienia rachunku ograniczony jest do minimum, a cała operacja skrócona jest do kilku dni. Klient korzystający z OGNIVO nie traci wielu cennych informacji przypisanych do konta – dodaje M. Markiewicz. Moduł do obsługi przenoszenia rachunków/usług płatniczych działa od 2010 r., zgodnie z obowiązującą „Rekomendacją Związku Banków Polskich dotyczącą dobrych praktyk w zakresie przenoszenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych na polskim rynku bankowym”. Wraz z ą Rekomendacją, ZBP przygotował również wzory wniosków o przeniesienie rachunków oraz o ustanowienie pełnomocnictwa, co dodatkowo usprawnia i przyspiesza ten proces. Od początku funkcjonowania modułu do końca września 2014 roku z tego rozwiązania skorzystało ponad 77 tys. klientów.

 

Jak wygląda procedura przeniesienia?

Rozpoczyna się od wizyty w siedzibie nowo wybranego banku w celu złożenia wniosku o przeniesienie rachunku lub usług płatniczych wraz z pełnomocnictwem do realizacji tego procesu. Zazwyczaj proces rozpoczyna się od zamknięcia starego rachunku, jeśli klient nie wyraża innego życzenia. Pozostawienie otwartego starego rachunku pozwala na import historii oraz danych kontrahentów co jest bardzo wygodną możliwością. W dodatku wszystko to ma można zrobić przez Internet.

 

Niektóre banki oferują dalsze ułatwienia, np. na życzenie klienta bank informuje o nowym numerze rachunku pracodawcę czy ZUS. – Cały proces przeniesienia rachunku odbywa się sprawnie i bezpiecznie. Wymiana informacji pomiędzy bankami jest prowadzona w sposób zapewniający ochronę i pełną integralność wszystkich danych, a jednocześnie tak aby zminimalizować obciążenie klienta formalnościami – tłumaczy Maja Markiewicz.

 

Na koniec warto pamiętać, że dyspozycja przeniesienia konta z banku do banku ustalana jest na konkretną datę – warto mądrze ją wybrać i do tego czasu uregulować należności oraz inne otwarte sprawy ze starym bankiem, tak aby nowy nie obciążył nas kosztami za załatwianie spraw „niestandardowych”.

 

 

Zostaw odpowiedź