fbpx

Zmiany w Allegro – zmiana kreacji to dopiero początek

Nowa odsłona Allegro już za kilka dni, każdego dnia coraz więcej sprzedawców otrzymuje możliwość przetestowania nowej wersji serwisu. Nowa szata graficzna jest ładna, bo bardziej przejrzysta, a w kilku miejscach również bardziej funkcjonalna. Jednak zmiana kreacji to dopiero początek prawdziwych zmian.

Gdybym miał poddać ocenie kilka ważnych elementów serwisu na pewno do atrakcyjnych przemian zaliczyłbym rozbudowane menu poziome, więcej przejrzystości i lepszą ekspozycję towarów na liście kategorii.

Z drugiej strony są zmiany, do których ciężko się przyzwyczaić. Zaawansowane filtrowanie (np. w kategorii komputery) ciągnie się w nieskończoność w dół lewej kolumny. Nie wiem jak te wszystkie opcje mieściły się dotychczas w niewielkim boksie centralnej części strony nad listą kategorii. Osobiście byłem przerażony możliwościami filtrowania, nie wspominając o niewyedukowanych w temacie IT użytkownikach serwisu.

Przy pierwszym kontakcie ze stroną zawieszałem się również na innych detalach jak np. możliwość sortowania oferty (sortowanie po cenie, popularności czy cenie wraz z kosztem dostawy). Dotychczas sortowanie wymagało jednego kliknięcie, teraz już dwóch – rozwiń + kliknij. Również idea rozwijanego breadcrumbs, które zaprezentowano w odwróconym układzie (od lewej kategorie najniższego poziomu) przez moment wzbudziła moje wątpliwości ale po chwili oswojenia się z tym rozwiązaniem stwierdzam, że jest to jednak dobre posunięcie.

 

Zmiany szaty graficznej serwisu Allegro to jednak dopiero początek metamorfozy

 

Serwis postanowił zaprosić wybranych sprzedawców do przydzielenia priorytetu dla kolejnych planowanych zmian. Wśród propozycji, które wielu sprzedawców wskaże jako najważniejsze bez wątpienia znajdą się m.in.: narzędzia do wysyłki mailingów do kupujących i integracje z zewnętrznymi programami magazynowymi.

 

Wśród propozycji zmian znajdziemy też zróżnicowanie opłat w serwisie (zależne od obrotów poszczególnych sprzedawców), nowe formy promowania ofert w serwisie czy możliwość wprowadzania hurtowych zmian w ofertach i wystawiania faktur VAT dla kupujących z poziomu serwisu Allegro.

 

Inne ciekawe funkcje, które w ramach dalszego rozwoju Allegro bierze pod uwagę to m.in.: wydłużenie czasu trwania oferty, narzędzia do rabatowania wybranych kupujących czy możliwość tworzenia subkont z ograniczeniami dla pracowników, a także zapowiadane już wcześniej, szerokie możliwości analizowania statystyk i trendów sprzedaży.

 

Czas pokaże, które z wymienionych wyżej funkcjonalności ujrzymy w pierwszej kolejności.

1 komentarz

  1. Statuetki3D 11-02-2013

Zostaw odpowiedź