Polski zespół AdWords bierze się ostro za jakość reklam. Nie ma wątpliwości, że ma to ścisły związek z nadchodzącym szczytem sezonu w polskim e-handlu.
Przede wszystkim, warto na bieżąco weryfikować informacje, które podajemy w swoich reklamach w systemie AdWords. Koniec z wyssanymi z palca informacjami o rabatach, cenach lub produktach które nie mają potwierdzenia w faktach na stronie.
Ponadto, reklama powinna odsyłać najlepiej bezpośrednio do landing page’u, na którym użytkownik będzie mógł skorzystać z oferty, którą w AdWords promujemy. W ostateczności, Google wymaga, aby wezwanie do działania zawarte w reklamie AdWords było dostępne dla użytkownika nie dalej niż o dwa kliknięcia.
Istotne jest także podawanie cen z wliczonym podatkiem VAT. Google zwraca uwagę na używanie sformułowań poprawnych gramatycznie i językowo. Zaś treść powinna być logiczna (to ciekawe, że nawet tutaj Google musi zaznaczyć swoje wymagania).
I na koniec ciekawostka: nie dozwolone jest używanie zwrotu “kliknij tutaj” lub “kliknij przycisk +1”.
Więcej szczegółów i przykładów tutaj:
http://support.google.com/adwordspolicy/bin/answer.py?hl=pl&answer=1331529
http://support.google.com/adwordspolicy/bin/answer.py?hl=pl&answer=176098
Spójrzmy prawdzie w oczy – owe zmiany były do przewidzenia. Najbardziej cieszy fakt,że twórcy tego typu reklam połążą większy nacisk na prawdziwość zamieszczanych za pośrednictwem AdWords informacji.