fbpx

Znajomość (rozpoznawalność) marek sklepów internetowych w Polsce

Świeżo opublikowany raport „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” to najnowsze i prawdopodobnie najbardziej wiarygodne źródło informacji o polskim handlu internetowym w pierwszej połowie 2014 roku.

Dziś zapoznamy się z tematyką rozpoznawalności marek sklepów internetowych w Polsce.

 

 

Niekwestionowanym królem marek w polskim e-commerce pozostaje Allegro.pl, z wynikiem 76%, który po prostu miażdży konkurencję i być może jest jednym z powodów, dla których Amazon nie spieszy się z wejściem na polski rynek.

 

Numer dwa to świętej pamięci Tablica.pl – (nie)znana teraz pod nazwą OLX.pl. Patrząc na 28% rozpoznawalność marki Tablica.pl trudno oprzeć się wrażeniu, że zarządcy Grupy Allegro uśpili zupełnie zdrowego konia wyścigowego.

 

Z pewnością chciałby mu dorównać trzeci w zestawieniu eBay.pl z 16% rozpoznawalnością. Prawdopodobnie będzie to możliwe za rok, pierwsze kroki ze strony Grupy Allegro zostały już w tej kwestii poczynione – teraz wszystko w rękach eBay’a. Z drugiej strony zaskakuje słaba w stosunku do nakładów reklamowych rozpoznawalność Ceneo.pl – 11%.

 

 

Z decyzji Grupy Allegro powinno ucieszyć się także Gumtree.pl z 5% rozpoznawalnością. Te z kolei dało się wyprzedzić o 1 procent Zalando.pl.

5% to także wynik Merlina.pl. Wewnętrzna konkurencja spod znaku Empika.com osiągnęła raptem 2% – to tak samo jak Skąpiec.pl, Bonprix.pl, euro.com.pl oraz Groupon.pl.

 

Na oddzielny akapit zasługuje 3% rozpoznawalność Amazon.com. Nieźle, jak na kompletne zignorowanie polskiego rynku.

 

Gdy zajrzymy do podziału na płci, nie dzieje się w nim zbyt wiele – wyróżnia się eBay.pl, którego rozpoznaje o 7% więcej mężczyzn, oraz Ceneo.pl – o 4% więcej mężczyzn. Odwrotnie ma się sprawa z Zalando.pl – tutaj rozpoznawalność wśród kobiet jest o 10% wyższa.

 

Podział na branże wypada już nieco mniej na korzyść Allegro.pl. W przypadku odzieży w oczy bije sukces Zalando.pl

 

 

Spożywka to z kolei domena Alma24.pl oraz eTesco.pl.

 


Wśród drogerii najlepiej wypadła Sephora.pl. Niewiele ustąił jej Douglas.pl oraz Rossmann.com.pl.

 

 

Na koniec RTV/AGD – pytanie jest właściwie jedno – gdzie podział się lider tego rynku, NEO24.pl?


 

2 komentarze

  1. Luk 02-06-2014
  2. Grzegorz 06-06-2014

Zostaw odpowiedź