fbpx
amazon-christmas

Znamy trzech sprzedawców wyróżnionych przez niemieckiego Amazona

Wiemy, które firmy warto śledzić, jeśli chcemy wejść do marketplace’u Amazona, a przy tym nie widzimy potrzeby wyważać otwarte już drzwi.

Sprawa jest ciekawa. Otóż po raz pierwszy w swojej historii niemiecki Amazon postanowił rozpisać konkurs na najlepszych partnerów biznesowych. Jest to niewątpliwie próba poprawy wizerunku firmy wśród swoich partnerów biznesowych. Ó wizerunek Amazona obrywa raz po raz rozszarpywany przez kolejne zarzuty o nieuczciwą konkurencję w stosunku do firm, które sprzedają przez marketplace oraz największych światowych marek, które zarzucają gigantowi e-commerce brak kontroli nad sprzedażą podróbek.

Warto przypomnieć, że najdynamiczniejszą częścią handlową Amazona pozostaje marketplace, który wypełniają małe i średnie firmy. Sam marketplace globalnie robi już połowę obrotów Amazona. Dodatkowo, połowa wystawionych na Amazonie produktów pochodzi wyłącznie od małych i średnich przedsiębiorstw. Te najwyraźniej upatrzyły swoje szanse w rozwijaniu sprzedaży przez zewnętrzne platformy cyfrowe.

Sam konkurs przebiegał od września do grudnia, kiedy to zaproszono do niego małe i średnie przedsiębiorstwa, aby konkurowały w trzech rozmaitych kategoriach. Po drodze jury Amazona wybrało tylko 11 firm, na które ostatecznie mogli głosować konsumenci – od połowy października do końca listopada.

W efekcie czego wyróżniono trzy firmy w trzech rozmaitych kategoriach:

  • Partner sprzedażowy roku – Snocks z Ladenburga (sprzedawca skarpetek)
  • Czempion innowacji roku – Halm Staws z Berlina (producent ekologicznych słomek)
  • Eksportowy Czempion roku – InnovaMaxx (firma osiągnęła 30% sprzedaży poza granicami Niemiec)

Niedawno wspominaliśmy też o olbrzymim wzroście zainteresowania Amazonem ze strony europejskich sprzedawców.

Potężny wzrost sprzedawców z Europy na Amazon Marketplace

Zostaw odpowiedź