fbpx

“Zniszczyć Amazon” – japońska Godzilla pokazuje zęby

Hiroshi Mikitani, warto zapamiętać sobie to nazwisko, ponieważ w niedługim czasie może przyprawić Amazon o spory ból głowy. Mikitani to CEO największego w Japonii i trzeciego na świecie e-sklepu o nazwie “Rakuten”.

46 letnia głowa japońskiego giganta nie jest typowym szefem z Japonii. Po pierwsze, nie unika światła jupiterów, po drugie, wykształcenie odebrał w Harvardzie. Bliskie jest mu więc myślenie w stylu anglosaskim i to widać po buńczucznych zapowiedziach.

Wracając do tytułowego pożarcia Amazona Mikitani poczynił już pierwsze kroki – przejął produkcję Kobo, trzeciego najpopularniejszego na świecie e-czytnika książek. A teraz idzie po dużo więcej.

 

Jeśli do tej pory nie obiły Wam się o uszy informacje na temat Rakutena i Kobo to nie możecie mieć o to do siebie pretensji. Japoński gigant e-commerce operuje w zaledwie 10 krajach, ale jak twierdzi FORTUNE właśnie przymierza się do skoku na kolejne 17 państw w czasie krótszym niż 5 lat.

Zostaw odpowiedź