fbpx

Zostaniesz twarzą reklam Google w wyszukiwarce – to nie żart

Jak co niektórzy użytkownicy Google+ mogli zauważyć od 11 listopada koncern z Mountain View postanowił zmienić regulamin swojej usługi social media i zaangażować użytkowników w darmową reklamę.

Otóż Google poinformował, że ma zamiar wykorzystywać nazwę profilu, czyli imię i nazwisko oraz zdjęcia użytkownika, “w opiniach, reklamach i innych kontekstach komercyjnych”.

Całe zamieszanie ma na celu po raz kolejny przybliżenie Google+ do funkcjonalności Facebooka. Innymi słowy Google będzie wykorzystywał polubienia stron i produktów aby prezentować je znajomym, których właściciel konta Google+ ma w swoich kręgach.

 

Reklamy z profilową fotografią będą widoczne w wynikach wyszukiwania, na mapach Google, oraz w sklepie Play. Z pewnością Google zechce powiązać nową funkcję Google+ z Google Shopping, a tym samym stworzy nowy system komentarzy dla sklepów internetowych i produktów.

 

Chociaż regulamin nie wszedł jeszcze w życie to zastrzeżenia doń zgłosił na łamach New York Timesa Jan Philipp Albrecht, niemiecki eurodeputowany, który zasugerował, że Google powinien rozważyć zmianę regulaminu.

Zostaw odpowiedź