fbpx

Źródła informacji o produktach w polskim Internecie

Świeżo opublikowany raport „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” to najnowsze i prawdopodobnie najbardziej wiarygodne źródło informacji o polskim handlu internetowym w pierwszej połowie 2014 roku.

Dziś zapoznamy się ze źródłami informacji, które polscy e-konsumenci wykorzystują podczas e-zakupów.

 

 

Wyniki badań podzielono na kilka branż, które zestawimy obok siebie, aby pokazać jak różnią się między sobą wyniki badań, dla poszczególnych grup produktowych.

Trzy najpopularniejsze źródła informacji według polskich e-zakupowiczów:

  • produkty spożywcze – 85% znajomi, przyjaciele, rodzina, 83% wyszukiwarka np. Google, 78% strona serwisu z produktem,
  • sprzęt RTV/AGD – 91% strona serwisu z zakupionym produktem,, 90% wyszukiwarka np. Google, 87% strony sklepów internetowych,
  • odzież, dodatki, akcesoria – 90% strony aukcji internetowych, 88% wyszukiwarka np. Google, 86% strona serwisu z zakupionym produktem,
  • kosmetyki/perfumy – 89% strona serwisu z zakupionym produktem, 84% wyszukiwarka np. Google, 79% strona sklepów internetowych,
  • meble i wystrój wnętrz – 94% wyszukiwarka np. Google, 91% strony sklepów internetowych , 84% strony aukcji internetowych,
  • multimedia – 96% strona serwisu z zakupionym produktem, 95% wyszukiwarka np. Google, 89% strony sklepów internetowych,
  • produkty farmaceutyczne – 92% strona serwisu z zakupionym produktem, 92% strony sklepów internetowych, 85% wyszukiwarka np. Google
  • biżuteria – 93% strona serwisu z zakupionym produktem, 87% strony sklepów internetowych, 86% strony aukcji internetowych,
  • obuwie – 85% strony sklepów internetowych, 82% strony aukcji internetowych, 82% strona serwisu z zakupionym produktem.

 

Wśród różnorodności powyższych wyników rzuca się w oczy bardzo prosta zależność – sklepy, które podają potrzebne dla konsumentów informacje bardzo często stają się ich stacjami docelowymi w realizacji zamiarów zakupowych.

 

Poniżej, pełne dane na wykresach.

 

 

Zostaw odpowiedź