fbpx
wzrost

Test A/B to zaledwie początek – Marketizator w natarciu!

Dziś na polskim rynku oficjalna premiera Marketizatora, narzędzia do zwiększania konwersji sklepów internetowych. Jak mówią twórcy narzędzia możliwość przeprowadzanie prostego testu A/B czy nawet testów wielowariantowych to zaledwie ułamek możliwości narzędzia, z którego już teraz korzystają takie marki jak Allegro i Amazon.

Marketizator rozwija się dynamicznie u naszych zachodnich sąsiadów, a w jego portfolio znajdują się firmy z różnych obszarów rynku e-commerce w tym Vodafone, Garanti Bank, Ecco, BFashion.com czy Unicredit Bank.

Nie tylko Testy A/B

Platforma służy do zwiększania konwersji stron i sklepów internetowych. Prowadzenie testów A/B to podstawowa ale nie jedyna funkcjonalność zaawansowanego narzędzia. Dzięki Marketizatorowi e-sklepy czy portale internetowe mogą między innymi:

  • badać intencje swoich klientów, powody porzucania koszyka, czy zbierać opinie o sklepie,
  • prowadzić testy A/B lub wielowariantowe wyglądu sklepu, czyli sprawdzać na wybranej grupie jak poszczególne zmiany wpływają na konwersję sprzedaży,
  • personalizować promocje i zachęty lub ustawiać spersonalizowane przekazy marketingowe.

Wszystkie te funkcjonalności można dowolnie parametryzować w oparciu o 30 różnych właściwości, m.in. zachowania odwiedzających, źródło, z którego weszli do sklepu, co przeglądali, co poprzednio kupowali, w jakim są mieście, a nawet jaka tam jest teraz pogoda. Co ważne: wdrożenie Marketizatora i samo używanie tego narzędzia jest bardzo proste i nie wymaga znajomości programowania. Z narzędzia mogą korzystać zarówno sklepy działające w oparciu o platformy SaaS jak i te posiadające własne, dedykowane rozwiązania sprzedażowe.

test-a-b-parametryzacja

Przykładowy Test A/B oparty na informacjach o odwiedzających

 

Zmianę wyglądu strony www w testach A/B przeprowadza się np. poprzez graficzny edytor. Oczywiście Marketizator ma również dostępne bardziej zaawansowane możliwości edycji, czy wprowadzania zmiennych, które docenią webmasterzy i UX-owcy.

Jednym słowem Marketizator zapewni nowe, niepowtarzalne możliwości zwiększenia konwersji w sklepach internetowych.

Test A/B raport

Przykładowy raport z testów A/B Marketizatora

„Polska od wielu lat charakteryzuje się jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków ecommerce w Europie. Przyciągnęła już takich potentatów jak Amazon czy grupę Naspers (właściciel Allegro). Dostajemy liczne sygnały, że lokalny handel internetowy przyciąga coraz większą rzeszę klientów a to oznacza, że coraz więcej e-sklepów oraz osób odpowiedzialnych za marketing potrzebuje nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi, które zapewnią konkurencyjność oraz wysoki poziom sprzedaży. Marketizator to pierwsze na świecie rozwiązanie oferujące kompletne narzędzia do optymalizacji konwersji sprzedaży wdrożone już w ponad 500 stronach internetowych na całym świecie. Potencjał rynku, możliwości naszych usług oraz zainteresowanie nowymi rozwiązaniami marketingowymi przekonało nas, aby udostępnić Marketizatora w Polsce przy współpracy z Loopa.eu oraz przygotować specjalną ofertę dla polskich sklepów.”

mówi Valentin Radu CEO Marketizatora.

Zwiększanie konwersji dzięki współpracy z Loopa.eu

Dzięki narzędziom Marketizator oraz usługom Loopa.eu stanie się możliwe zaimplementowanie takich scenariuszy jak:

  • Dynamiczne oferowanie dla klientów porzucających koszyk zestawów kilku produktów w korzystniejszej cenie czy tańszej lub wręcz darmowej dostawie. Zestawy będą dobierane między innymi na podstawie dodanych już produktów do koszyka oraz historii przeglądania ofert sklepu tak, aby trafiały w realne potrzeby klienta.
  • Oferowanie wybranych promocji w zależności od zachowania i intencji kupującego. Dzięki segmentacji klientów badamy jak wygląda profil klienta, który generuje największe przychody dla sklepu. Ustalamy, czego szukają, co przeglądają, co i kiedy kupują oraz jaka półka cenowa ich interesuje najbardziej. Mając do dyspozycji te informacje oraz możliwości Marketizatora możemy ustalić w czasie rzeczywistym, do jakiego profilu klienta najbardziej pasuje nowy odwiedzający i spersonalizować dla niego wygląd strony poprzez wyświetlenie odpowiednich komunikatów i promocji, które skuszą go do dokonania pierwszych lub kolejnych zakupów.

„Myśląc o rozwoju polskiego e-commerce zdecydowaliśmy się na zaproponowanie Marketizatorwi wejścia na nasz rodzimy rynek. Opracowaliśmy kompletną strategię marketingową wraz z programem partnerskim, która pozwoli również polskim e-sklepom korzystać z możliwości oferowanych do tej pory tylko na rynku europejskim. Zaczynamy od promocji do końca września, w ramach której firmy mogą wykupić usługi Marketizatora z 50% rabatem na 6 miesięcy.”

mówi Igor Czajkowski dyr. ds. Rozwoju w Loopa.eu oraz główny architekt umowy z Marketizatorem.

Zostaw odpowiedź