fbpx
zwroty zakupów

Zwroty po nowemu, czyli czy grozi nam paraliż?

Od 25 grudnia 2014 r. zmienią się przepisy dotyczące zwrotów przy zakupach w internecie. Czy grozi nam chaos?

Jak zwraca uwagę Puls Biznesu, według danych z USA, w 2013 r. ponad 60 proc. kupujących zwróciło lub wymieniło co najmniej jedną sztukę towaru.

Z kolei z informacji Poczty Polskiej wynika, że w Polsce połowa e-kupujących przynajmniej raz zwróciła towar.

Od 25 grudnia 2014 r. zaczną obowiązywać przepisy zmieniające zasady e-zwrotów.

Klienci będą mieli 14 dni, a nie jak dotąd 10, na zwrot produktu. Ponadto z sześciu do 12 miesięcy wydłuży się okres „domniemania niewinności” klienta. To sprzedający ma w tym czasie udowodnić, że dostarczył towar zgodny z umową. Przy zwrocie towaru właściciel sklepu pokryje koszty wysyłki, choć będzie mógł odliczyć koszty amortyzacji towarów przy zwrocie gotówki

stwierdza w wypowiedzi dla Pulsu Biznesu Magdalena Karwot z zespołu ds. projektów eCommerce Poczty Polskiej.

Jeśli prowadzimy sklep internetowy powinniśmy być świadomi i przygotowani na to, że w związku z wprowadzanymi pod koniec grudnia br. zmianami w prawie, e-sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez klienta przy zakupie towaru, a także umieszczania i przekazywania szczegółowe informacje o zamówieniu.

O tym, że nie wszyscy e-sprzedawcy są przygotowani i gotowi na wejście w życie nowych przepisów regulujących prawa konsumenta i obowiązki e-sprzedawcy w e-handlu wspominałem już przy okazji badania, zleconego przez porównywarkę cen Ceneo.

Jedno jest pewne – jeśli jeszcze nie rozpoczęliście żadnych zmian, to ostatni moment na podjęcie stosownych działań.

 

1 komentarz

  1. QbU 06-11-2014

Zostaw odpowiedź